GARANTI OCH RETURER



Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. På Mirandos Stockholm strävar vi efter att se till att våra kunder är 100 % nöjda med den produkt de har köpt från våra leverantörer. Om du har problem med leveransen eller produkten och är besviken kan du kontakta oss och vårt team hjälper dig omedelbart.

Hur kan jag returnera hela eller delar av min beställning?



Om du bestämmer dig för att returnera dina produkter till oss inom den 14-dagars ångerfristen ska du notera att vi återbetalar hela beloppet för din beställning inom 10 arbetsdagar efter att vi mottagit produkten. Tyvärr kan vi inte ersätta kostnaderna för att returnera produkten.



Följ stegen nedan för att returnera din produkt:



Skicka ett e-postmeddelande till info@mirandos.se där du anger att du vill returnera din beställning eller en del av din beställning. Be också om en returblankett!


Vänta på ett svar från vår kundtjänst för att se om vi kan acceptera returen. De kommer också att ge dig en returadress (observera att detta inte är adressen på vår webbplats).


Om vi kan ta emot din retur, gör följande. Packa produkten som ska returneras väl och säkert, helst i originalförpackningen.


Skicka paketet till den returadress som du fått av vår kundtjänst.


Skicka Track & Trace-koden till vår kundtjänst.


När paketet har anlänt och kontrollerats kommer vi att återbetala beställningsvärdet för de returnerade produkterna via den betalningsmetod som du använde för att betala produkterna.


Tyvärr kan produkter som uppfyller en eller flera av följande punkter inte returneras:



Förseglade produkter. Om förseglingen är bruten kan dessa produkter inte returneras.


Som har skapats av företagaren enligt konsumentens specifikationer (beställningsarbete);


som är klart personliga till sin karaktär;


Som inte kan returneras på grund av sin karaktär;


Produkter i kategorierna "Skönhet", "Barn och baby" och "Sport" kan inte returneras på grund av COVID-19 hygienåtgärder.

Avbeställning av beställningar



Du kan avbryta din beställning endast 30 minuter efter att du har gjort din beställning. Våra beställningar behandlas efter 30 minuter och avbokning är inte möjlig efter det.



Om du vill avbryta din beställning ska du kontakta oss på info@mirandos.se 30 minuter efter att du har gjort din beställning.

 

Skadade produkter vid ankomsten



Detta är verkligen tråkigt! Tyvärr är det möjligt att din produkt har skadats under transporten. Om du har fått en skadad eller defekt produkt ska du kontakta oss inom 14 dagar efter att du har fått produkten. Efter det löper tyvärr returperioden ut.



För att vi ska kunna hitta den snabbaste lösningen skickar du oss ett e-postmeddelande med en bild som visar den skadade delen av varan. De bästa bilderna är på en plan yta där etiketten och felet syns tydligt. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika misstag i framtiden.



För defekta varor ger vi alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte ge dig en återbetalning. Kommer fel artikel fram andra gången? Då återbetalar vi hela inköpspriset.



Om du har några frågor om produkter som är skadade vid ankomsten kan du kontakta oss på info@mirandos.se.

Produktdefekter eller fel efter användning



Så irriterande! Tyvärr kan ett produktionsfel uppstå efter ett tag. Det måste vara ett verkligt fel. Med andra ord är delen trasig och uppfyller inte längre den standard som tillverkaren föreskriver. Slitdelar är undantagna från produktionsfel eller defekter. Slitdelar inkluderar, men är inte begränsade till:



Drivremmar

- Batterier.

- Bromsbelägg och bromsskivor, bromstrummor,

- Kedjor, glödlampor, tändhattar, däck och slangar.

- Rörliga delar i ordets bredaste bemärkelse.



Om du har frågor om produktionsfel eller defekter efter användning, vänligen kontakta info@mirandos.se.

Leverans av defekta produkter



Vi gör vårt bästa för att behandla alla beställningar korrekt. Tyvärr kan det hända att en beställning går fel och att vi levererar fel produkt till dig. Vi löser naturligtvis problemet och skickar dig den rätta beställningen utan kostnad.



Om du har några frågor om leverans av felaktiga produkter, vänligen kontakta info@mirandos.se.

 

Vanliga frågor om vår returpolicy



Om du är osäker finns här några vanliga frågor om vår returpolicy:



Vad är returperioden?


Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning.



Hur lång tid tar det att få tillbaka mina pengar?


Full återbetalning kommer att ske via den ursprungliga betalningsmetoden när vi har mottagit, inspekterat och bekräftat att produkterna inte har öppnats. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och ge oss spårningsinformation så att vi kan behandla återbetalningen.



Observera: De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar på sig att behandla återbetalningen.



Varför kan skönhets- och hälsoprodukter inte returneras?


Nedan finns en lista över hygienprodukter som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte uttömmande): Underkläder, bikinis, smink, hårstylingprodukter, skönhetsprodukter osv. Vi tar hygien och allmän säkerhet på allvar och vägrar att returnera skönhets- och hälsoprodukter för att garantera våra kunders säkerhet. Vi är inte ensamma om detta. Andra leverantörer av skönhets- och hälsoprodukter vägrar också att returnera varor av samma anledning.



I allmänhet kan produkter inte returneras om något av följande villkor gäller:



- Köparen har själv reparerat och/eller ändrat de levererade produkterna eller låtit en tredje part reparera och/eller ändra dem;



- De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har på annat sätt hanterats vårdslöst eller i strid med förmedlarens anvisningar och/eller har hanterats på förpackningen.



felet helt eller delvis beror på statliga bestämmelser om typ eller kvalitet på de material som används;



- Hygienprodukter kan inte återlämnas och återbetalas, åtminstone inte med de nuvarande COVID-19-åtgärderna.

Måste jag betala för min retur?


Ja, alla kunder ansvarar för returkostnaderna. Det är obligatoriskt att skicka din retur med track & trace eftersom vi inte kan ta ansvar för förlorade returer.



Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er?


Nej, du måste kontakta oss innan du returnerar din produkt eftersom returadressen kan vara annorlunda än den adress som din beställning ursprungligen kom från.



Hur kan jag nå dig?


Du kan kontakta oss via e-post på info@mirandos.se . Mirandos Stockholm arbetar sju dagar i veckan. Vi garanterar alltid ett svar inom 3-5 arbetsdagar och hjälper dig gärna!




Min beställning är skadad, vad ska jag göra?


För att vi ska kunna hitta en lösning så snabbt som möjligt ber vi dig bifoga en bild som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av produkten. Det är bäst att ta bilder på en plan yta där etiketten och felet är tydligt synliga. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika misstag i framtiden.



Om du har fått en skadad eller defekt produkt ska du kontakta oss inom 14 dagar efter att du har fått produkten. Efter det löper tyvärr returperioden ut